In de zomer 2018 presenteerden we ons nieuwe logo en huisstijl. Met deze vernieuwing willen we benadrukken dat we volop inzetten op heldere en overzichtelijke communicatie bij het uitdragen van onze resultaten en informatie. Een frisse en kwalitatieve uitstraling van de nieuwe huisstijl en logo weerspiegelen ons innovatieve en kwalitatieve onderzoek en voorlichting. Binnen de tuinbouwsector en –onderzoek is Proefcentrum Hoogstraten internationaal een sterk merk, en bedoeling is ook deze uitstraling in de toekomst verder door te ontwikkelen.
Logo Proefcentrum Hoogstraten:
In ons nieuwe logo herken je een gestileerde vorm van een blad, hetgeen refereert naar de plantaardige tuinbouwsector. Omdat alle onderzoeksresultaten openbaar worden gemaakt is de open vorm een verwijzing naar het open en toegankelijke karakter van onze onderzoeksinstelling. Een zeshoek of hexagoon oogt eenvoudig en modern, is stevig en stabiel en is vaak ook terug te vinden in de celstructuren van planten. De nerven symboliseren de verschillende onderzoeksdomeinen. Ze impliceren ook dat onderzoek voeren geen lineair pad is, maar een zoektocht waarbij verschillende denksporen en wegen leiden tot een nieuw inzicht of oplossing. Dit nieuwe logo is ook een weergave van een plant die groeit in een beschermde omgeving. Dit weerspiegelt de zorg en de gecontroleerde omstandigheden waarmee het onderzoek wordt gevoerd.
We zijn op zoek gegaan naar een passende uitstraling van zowel logo als huisstijl voor Proefcentrum Hoogstraten. Graag willen we met onze huisstijl de kernwaarden van Proefcentrum Hoogstraten uitstralen. We hopen dat ook u ons hier in terug ziet!